Για πρώτη φορά στις Ελληνικές αίθουσες
Το σινεμά του Wim Vandekeybus
Από 16 Ιουλίου
στον Θερινό Κινηματογράφο Τριανόν
στον Θερινό Κινηματογράφο Τριανόν
Κοδριγκτώνος 21, τηλ . 210 82 15 469
ώρες παραστάσεων 21.00, 23.00
Πέμπτη 16 Ιουλίου
20.30
ο Wim Vandekeybus
μιλά για τη σχέση του
με τον χορό και το σινεμά
22.00
πρεμιέρα του Blush - Here After
Πέμπτη 16 Ιουλίου
20.30
ο Wim Vandekeybus
μιλά για τη σχέση του
με τον χορό και το σινεμά
22.00
πρεμιέρα του Blush - Here After
Ο Βιμ Βαντεκέιμπους ανήκει στην αιχμή του δόρατος της παγκόσμιας σύγχρονης χορογραφικής δημιουργίας, κύριος εκπρόσωπος της υπερ - γόνιμης «σχολής της Φλάνδρας» μαζί με τον Γιαν Φαμπρ (με τον οποίο συνεργάστηκε στα πρώτα βήματα της καριέρας του)
και την Αν Τερέζα Ντε Κεερσμάκερ.
Εδώ και 14 χρόνια με τον καλλιτεχνικό οργανισμό Ultima Vez,
αποκλειστικό όχημα υλοποίησης των σχεδίων του, ανανεώνει την γλώσσα του χορού, ανατρέποντας πολλές από τις καθιερωμένες φόρμες.
Η κινηματογραφική φόρμα, απασχόλησε εξ αρχής τον Βέλγο δημιουργό
ως άλλο ένα μέσο έκφρασης.
Παράλληλα με τις πρώτες χορογραφικές του δημιουργίες,
σκηνοθετεί φιλμ μικρού ή μεσαίου μήκους ενώ συνήθως,
εντάσσει την δημιουργική χρήση του βίντεο στις παραστάσεις του.
Με τον καιρό, η ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο εντείνεται
και μέσω της γλώσσας του σινεμά, ο Βαντεκέιμπους
βρίσκει την ευκαιρία να μεταφέρει τις συλλήψεις του σε διαφορετικό πεδίο.
Τα έργα του Βαντεκέιμπους ξεπερνούν κατά πολύ τον απλουστευμένο όρο του dance film συνιστώντας αυτοτελείς προτάσεις για ένα μοντέρνο σινεμά.
Η βασική κινητήριος δύναμη της δουλειάς του, η περίπλοκη σχέση κορμιού και μυαλού
μέσα σε ένα δεδομένο περιβάλλον / κοινωνία παραμένει και τον οδηγεί,
όπως και στις χορογραφίες του, στην ανάπτυξη μιας αισθητικής που εμπεριέχει
διαφορετικές, συχνά αντικρουόμενες αρχές, μιας γόνιμης συνάντησης του θεάτρου,
της λογοτεχνίας, της μουσικής,
της ζωγραφικής και φυσικά του χορού μπροστά από την κάμερα.
Η σύγχρονη λογοτεχνία αλλά και αρχαίοι μύθοι, πρωτότυπες μουσικές δημιουργών
όπως ο David Byrne, ο Marc Ribot, ο David Eugene Edwards, εικαστικές συνθέσεις
που παραπέμπουν στον Μπρίγκελ και στον Βερμέερ,
συνθέτουν τον κινηματογραφικό κόσμο του Βαντεκέιμπους,
ρευστό μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας,
γεμάτου από συνεχείς συγκρούσεις αρχετυπικών διπόλων.
Συνοπτικά, το κινηματογραφικό έργο του Wim Vandekeybus,
αποτελεί ένα απολύτως μη ταξινομήσιμο οπτικοακουστικό δημιούργημα,
ένα Διονυσιακό μείγμα όλων των τεχνών,
μια πρόκληση για τις αισθήσεις αλλά και το μυαλό του θεατή.
Το Blush και το Ηereafter αποτελούν την επιτομή του σινεμά του Βαντεκέιμπους.
Το Blush είναι μια μοντέρνα μεταφορά του μύθου της Ευρυδίκης,
ένα εκθαμβωτικό, πολυτάραχο ταξίδι από την υπέροχη Κορσική
ως ένα καταγώγιο των Βρυξελλών,
με οδηγό τα πυρακτωμένα μπλουζ του David Eugene Edwards (16 HP, Woven Hand).
Ένα ταξίδι στις πιο άγριες περιοχές του υποσυνείδητου, σε αρχέγονα μυθολογικά δάση,
σε αντικρουόμενες παρορμήσεις.
Έλξη, σύγκρουση και αποστροφή υφαίνουν ιστορίες
ενώ ο φόβος κι η επιθυμίας παίρνουν κυριολεκτικά σάρκα και οστά.
Μεταξύ των πολυάριθμων διακρίσεών του το φιλμ
συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών στο τμήμα ACID.
Στο Ηereafter (Επέκεινα), το τελευταίο μέχρι σήμερα φιλμ του Βαντεκέιμπους ,
η μυθοπλασία γίνεται πιο εμφατική από κάθε άλλη ταινία του. Τα κορμιά και οι κινήσεις κουβαλούν πλέον τα αισθήματα των ερμηνευτών.
Πρόκειται για την ιστορία
μιας απομονωμένης κοινότητας,
όπου ο πατριάρχης – τύραννος δίνει εντολή για βρεφοκτονία.
Οι ήρωες ξαναβιώνουν τις αναμνήσεις τους στο επέκεινα κι αυτές επιστρέφουν
στην μνήμη του κυττάρου τους ως τραύματα.
Η κοινότητα καταστρέφεται μέσα στον φόβο
και ερωτήματα για υπαρξιακά δίπολα γεννιούνται.
Η μουσική ανήκει και πάλι στον David Eugene Edwards.
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στους χορευτές – ηθοποιούς των ταινιών του Βαντεκέιμπους συγκαταλέγεται και η Λίντα Καπετανέα η οποία, μαζί με τον Γιόζεφ Φρούτσεκ,
συνεχίζουν την καριέρα τους στην Ελλάδα με την ομάδα Rootless Root.
και την Αν Τερέζα Ντε Κεερσμάκερ.
Εδώ και 14 χρόνια με τον καλλιτεχνικό οργανισμό Ultima Vez,
αποκλειστικό όχημα υλοποίησης των σχεδίων του, ανανεώνει την γλώσσα του χορού, ανατρέποντας πολλές από τις καθιερωμένες φόρμες.
Η κινηματογραφική φόρμα, απασχόλησε εξ αρχής τον Βέλγο δημιουργό
ως άλλο ένα μέσο έκφρασης.
Παράλληλα με τις πρώτες χορογραφικές του δημιουργίες,
σκηνοθετεί φιλμ μικρού ή μεσαίου μήκους ενώ συνήθως,
εντάσσει την δημιουργική χρήση του βίντεο στις παραστάσεις του.
Με τον καιρό, η ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο εντείνεται
και μέσω της γλώσσας του σινεμά, ο Βαντεκέιμπους
βρίσκει την ευκαιρία να μεταφέρει τις συλλήψεις του σε διαφορετικό πεδίο.
Τα έργα του Βαντεκέιμπους ξεπερνούν κατά πολύ τον απλουστευμένο όρο του dance film συνιστώντας αυτοτελείς προτάσεις για ένα μοντέρνο σινεμά.
Η βασική κινητήριος δύναμη της δουλειάς του, η περίπλοκη σχέση κορμιού και μυαλού
μέσα σε ένα δεδομένο περιβάλλον / κοινωνία παραμένει και τον οδηγεί,
όπως και στις χορογραφίες του, στην ανάπτυξη μιας αισθητικής που εμπεριέχει
διαφορετικές, συχνά αντικρουόμενες αρχές, μιας γόνιμης συνάντησης του θεάτρου,
της λογοτεχνίας, της μουσικής,
της ζωγραφικής και φυσικά του χορού μπροστά από την κάμερα.
Η σύγχρονη λογοτεχνία αλλά και αρχαίοι μύθοι, πρωτότυπες μουσικές δημιουργών
όπως ο David Byrne, ο Marc Ribot, ο David Eugene Edwards, εικαστικές συνθέσεις
που παραπέμπουν στον Μπρίγκελ και στον Βερμέερ,
συνθέτουν τον κινηματογραφικό κόσμο του Βαντεκέιμπους,
ρευστό μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας,
γεμάτου από συνεχείς συγκρούσεις αρχετυπικών διπόλων.
Συνοπτικά, το κινηματογραφικό έργο του Wim Vandekeybus,
αποτελεί ένα απολύτως μη ταξινομήσιμο οπτικοακουστικό δημιούργημα,
ένα Διονυσιακό μείγμα όλων των τεχνών,
μια πρόκληση για τις αισθήσεις αλλά και το μυαλό του θεατή.
Το Blush και το Ηereafter αποτελούν την επιτομή του σινεμά του Βαντεκέιμπους.
Το Blush είναι μια μοντέρνα μεταφορά του μύθου της Ευρυδίκης,
ένα εκθαμβωτικό, πολυτάραχο ταξίδι από την υπέροχη Κορσική
ως ένα καταγώγιο των Βρυξελλών,
με οδηγό τα πυρακτωμένα μπλουζ του David Eugene Edwards (16 HP, Woven Hand).
Ένα ταξίδι στις πιο άγριες περιοχές του υποσυνείδητου, σε αρχέγονα μυθολογικά δάση,
σε αντικρουόμενες παρορμήσεις.
Έλξη, σύγκρουση και αποστροφή υφαίνουν ιστορίες
ενώ ο φόβος κι η επιθυμίας παίρνουν κυριολεκτικά σάρκα και οστά.
Μεταξύ των πολυάριθμων διακρίσεών του το φιλμ
συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών στο τμήμα ACID.
Στο Ηereafter (Επέκεινα), το τελευταίο μέχρι σήμερα φιλμ του Βαντεκέιμπους ,
η μυθοπλασία γίνεται πιο εμφατική από κάθε άλλη ταινία του. Τα κορμιά και οι κινήσεις κουβαλούν πλέον τα αισθήματα των ερμηνευτών.
Πρόκειται για την ιστορία
μιας απομονωμένης κοινότητας,
όπου ο πατριάρχης – τύραννος δίνει εντολή για βρεφοκτονία.
Οι ήρωες ξαναβιώνουν τις αναμνήσεις τους στο επέκεινα κι αυτές επιστρέφουν
στην μνήμη του κυττάρου τους ως τραύματα.
Η κοινότητα καταστρέφεται μέσα στον φόβο
και ερωτήματα για υπαρξιακά δίπολα γεννιούνται.
Η μουσική ανήκει και πάλι στον David Eugene Edwards.
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στους χορευτές – ηθοποιούς των ταινιών του Βαντεκέιμπους συγκαταλέγεται και η Λίντα Καπετανέα η οποία, μαζί με τον Γιόζεφ Φρούτσεκ,
συνεχίζουν την καριέρα τους στην Ελλάδα με την ομάδα Rootless Root.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου